Skuteczne CTA

CTA (z ang. call to action) to wezwanie to działania, które zamieszczane jest w treści serwisów internetowych, by ułatwić użytkownikowi dokonanie wybranej interakcji. Dodanie do treści strony przycisków CTA jest niezbędne, ponieważ znacząco podnosi skuteczność zamieszczonej treści, nawet jeśli jest ona najwyższej jakości. Co zrobić, by CTA było skuteczne?

Niedoceniane CTA

Każdy copywriter wie, że w dobrym tekście sprzedażowym CTA jest obowiązkowe, jednak już nie każdy docenia jego możliwości. Jeśli CTA są dobrze rozmieszczone i odnoszą się do otaczającej je treści, mogą znacząco skrócić czas podjęcia decyzji przez użytkownika i bezpośrednio wpłynąć na sprzedaż produktu czy usługi. Call to action nie tylko namawia do zakupu, ale też do zapisanie się do newslettera, wypełnienia formularza kontaktowego czy zarejestrowania się w serwisie. Najczęściej CTA to przycisk, ikona lub podkreślone słowo, które jasno wskazuje co się stanie, gdy się je kliknie.

Gdzie stosuje się CTA?

Przyciski CTA zobaczyć możemy w różnych miejscach — sklepach internetowych, na blogach, w serwisach informacyjnych czy na banerach reklamowych. Przeważnie jest to prosty przekaz ukazany w pierwszej osobie liczny pojedynczej (np. zamów lub zarejestruj się), ale sprawdzają się też przekazy oparte o język korzyści, np. zamiast zachęcać do rejestracji, zachęcamy do skorzystania z rabatów. Użytkownik musi zrobić to samo, czyli wypełnić formularz, ale wie jaką korzyść przyniesie mu podjęta akcja.

Do kogo kierujesz CTA?

Same przyciski CTA to jednak nie wszystko, musimy być pewni, że trafiamy z naszym przekazem do odpowiednich ludzi, którzy faktycznie są potencjalnie zainteresowani ofertą. Żeby być tego pewnym, warto zainwestować w dobrą kampanię, która zbierze ludzi o odpowiednich potrzebach i zainteresowaniach. Tylko mając właściwą grupę docelową, mamy szansę na to, że CTA przyniesie oczekiwany efekt, bo co z tego, ze mamy dobre treści i dopasowane do nich CTA, jeśli tekst jest czytany przez kogoś spoza grupy potencjalnych odbiorców?