Czym jest sprzedaż w social mediach?

Sprzedaż społecznościowa: co to jest, dlaczego powinno Cię to obchodzić i jak to zrobić dobrze.Sprzedaż społecznościowa to nowe podejście do sprzedaży, które pozwala sprzedawcom na laserowe kierowanie swoich poszukiwań i nawiązywanie relacji dzięki istniejącym powiązaniom.

 

Co to jest sprzedaż w social mediach?

Sprzedaż społecznościowa to praktyka polegająca na wykorzystywaniu kanałów mediów społecznościowych marki do łączenia się z potencjalnymi klientami, rozwijania z nimi kontaktu i angażowania się w potencjalnych potencjalnych klientów. Taktyka może pomóc firmom osiągnąć cele sprzedażowe.

Pomyśl o sprzedaży społecznościowej jako o nowoczesnym budowaniu relacji. Aktywne łączenie się z potencjalnymi klientami w mediach społecznościowych może pomóc Ci być pierwszą marką, którą potencjalny klient bierze pod uwagę, gdy jest gotowy do dokonania zakupu. I może zastąpić przestarzałe techniki budowania relacji i sprzedaży, takie jak zimne telefony!

 

Czym nie jest sprzedaż społecznościowa?

Sprzedaż społecznościowa z pewnością nie polega na bombardowaniu nieznajomych niechcianymi tweetami i wiadomościami DM. To spam. Nie rób tego. Sprzedaż społecznościowa to nie tylko dodawanie nowych kontaktów do listy. Chodzi o nadanie tym interakcjom znaczenia i zaprezentowanie swojej marki jako rozwiązania problemu. Kiedy to zrobisz, z większym prawdopodobieństwem zbudujesz zaufanie i lojalność.

 

Czy jesteś już zaangażowany w sprzedaż społecznościową?

Prawdopodobnie! Jeśli Twoja marka ma stronę biznesową na Facebooku, stronę LinkedIn lub profil na Twitterze lub jest aktywna na dowolnej innej platformie, już zajmujesz się podstawami sprzedaży społecznościowej.

 

Jakie są najlepsze sieci do sprzedaży społecznościowej?

Krótko mówiąc, to zależy. Twój wybór powinien zależeć od grupy docelowej i podejścia do sprzedaży społecznościowej. Twitter i Instagram to świetne platformy do interakcji z klientami. Oferują narzędzia do odpowiadania na zapytania klientów i są zwykłymi wirtualnymi przestrzeniami, w których komunikacja przychodzi naturalnie. Mówiąc najprościej, świetnie nadają się do budowania relacji.