Marketing social mediów i jego pułapki

W przestrzeni internetowej i w sumie nie tylko to media społecznościowe odgrywają dużą rolę. Tym samym trudno się dziwić, że przedsiębiorcy dostrzegł w nich ogromny potencjał marketingowy. Tak też jest w rzeczywistości, lecz trzeba uważać na swoje poczynania, bo nieroztropne postępowanie może wytworzyć zgoła odmienny pod oczekiwanego rezultat. Dlatego też warto zawczasu wiedzieć czego unikać w marketingu social mediów. Wiedza ta z pewnością przyda się nie tylko początkującym przedsiębiorcom, a zatem zapraszamy do dalszej uważniej lektury.

Warto stawiać sobie wymierne strategie

Często się zdarza, że nasza obecność w mediach społecznościowych jest przypadkowa. Z całą pewnością warto tu działać, lecz nie może to być bezmyślne robienie marketingu, bo wypada lub inni tak robią. To musi korelować ze sprzedażą, bo to ona jest katalizatorem zysku.

Rzetelność przekazu to podstawa!

Następnym błędem, na jaki jesteśmy narażeni, stawiając pierwsze krotki w mediach społecznościowych, jest przesadne wręcz koncentrowanie się na wizerunku. Oczywiście budowanie marki jest ważne, lecz trzeba też brać za to odpowiedzialność. Nie należy więc udawać i wymyślać nie wiadomo czego, bo potem nie będziemy w stanie dorównać własnej kreacji.

Patrz konkurencji na ręce!

W każdym sektorze marketingu trzeba śledzić poczynania konkurencji, aby wyciągać wnioski z ich działań. W razie czego kształtować swoją ofertę tak, aby nie odstawać względem bieżących trendów.

Klarowny przekaz to zawsze wysoka efektywność!

Nasze komunikaty w social mediach muszą być przejrzyste i zrozumiałe dla grupy docelowej. Jednocześnie to, co robi konkurencja, nie musi być w pełni skuteczne u nas.

Warto znać narzędzia marketingowe

Działania w social mediach wymagają pewnych narzędzi, a ich znajomość tylko nam ułatwi osiągnięcie zakładanego celu.

Konsekwencja w działaniu to podstawa!

Nie można również przeoczyć tego, ze trzeba działać z żelazną dyscypliną. Oznacza to, że dana kampania promocyjna musi przejść przez każdą fazę. Dotyczy to również tych mniej twórczych.

 

Mamy nadzieję, że ten krotki zestaw wskazówek będzie pomocny w działaniach o charakterze marketingowym w sieci. W końcu social media to ich ważny element i nie można tu pozwolić sobie na wpadkę.